מה זה שיווק אורגני?
שיווק אורגני הוא דרך מצוינת ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים. זוהי דרך יעילה לייצר לידים ולהוביל תנועה לאתר שלך.
שיווק אורגני הוא צורת שיווק שאינה משתמשת בפרסום בתשלום, כגון מודעות פייסבוק, גוגל אדוורדס או תוכן ממומן בבלוג. שיווק אורגני יכול לכלול אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), פוסטים ואסטרטגיות במדיה חברתית. בשנים האחרונות, שיווק אורגני הפך למקור הכנסה חשוב יותר ויותר ככל שהפרסום הדיגיטלי הופך להיות יקר יותר וקשה ליישום.
מה זה שיווק ממומן?
שיווק ממומן הוא צורת שיווק שבה ארגון משלם כדי שהמסר או המוצר שלו מוטמעים בתקשורת של חברה אחרת.
שיווק ממומן הוא סוג של שיווק, המסתמך על הרעיון של שיווק אורגני ו-SEO. ניתן לראות זאת כאופציה משתלמת יותר עבור עסקים קטנים וסטארטאפים.
זה מספק דרך חדשה לחברות להגיע לקהל היעד שלהן. לתוכן ממומן יש פוטנציאל להפוך לוויראלי ולהגביר את המודעות למותג.
כאשר חברה מחליטה ליצור תוכן ממומן, אז יש לה הזדמנות להגיע לקהל היעד שלה ולקדם את המוצרים או השירותים שלה.
אז מה עדיף?
שיווק אורגני גוזל יותר זמן, אבל יש לו פוטנציאל לייצר יותר לידים.
שיווק ממומן הוא יקר יותר ויכול להשפיע לרעה על תדמית החברה שלך אם תעשה אותו לא נכון.
הדרך הטובה ביותר להחליט בין השניים היא להסתכל על יעדי השיווק, התקציב והמשאבים שלך, כמו כן הזמנים שלך.
אם מדברים על שיווק לזמן ארוך ולא מבוטל עדיף ללכת עם שיווק אורגני, הוא דורש פחות תקציב לטווח ארוך והוא עובד לזמן לא מבוטל.
לזמן קצר אולי תעדיף שיווק ממומן, הפלטפורמות ידחפו מעכשיו לעכשיו את האתר שלך ותקבל מיד לידים, אך יעלה יותר כסף לטווח הארוך.
לסיכום
שיווק אורגני הוא סוג של שיווק המסתמך על מדיה חברתית, אופטימיזציה למנועי חיפוש ושיווק תוכן כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים.
שיווק אורגני הוא הדרך היעילה ביותר להגיע ללקוחות בצורה חסכונית.
שיווק ממומן הוא סוג של שיווק שבו חברות משלמות על פרסום המוצרים או השירותים שלהן בפלטפורמות אחרות כגון מדיה חברתית, טלוויזיה, רדיו ותוצאות חיפוש בגוגל.
גם לשיווק אורגני וגם לשיווק ממומן יש את היתרונות והחסרונות שלהם. לשיווק אורגני אין את אותה טווח הגעה כמו לשיווק ממומן, אבל זה לא מגיע עם העלויות הגבוהות של פרסום בתשלום ולכן הוא חסכוני יותר. לשיווק ממומן יש טווח הגעה טוב יותר מאשר לשיווק אורגני, אך הוא מגיע עם תג מחיר גבוה, כך שהוא עשוי להיות פחות חסכוני במקרים מסוימים